Η ποίηση στο Νηπιαγωγείο εκλαμβάνεται, πέρα από μια βασική μορφή πολιτισμού και ως ατμόσφαιρα, ως ήχος, ως μουσική, ως συναίσθημα και ως πανηγύρι λέξεων. Τα νήπια αγαπούν το ρυθμό, την ομοιοκαταληξία και χαίρονται όταν ακούν ποιήματα.
Tα παιδιά μας έρχονται σε επαφή με το ποιοτικό ποιητικό λόγο, με τους μεγάλους έλληνες ποιητές, Ελύτη, Σεφέρη, Ρίτσο. Μαθαίνουμε, ακούμε, παίζουμε,ζωγραφίζουμε τα ποιήματά τους. Πολύτιμη βοήθεια τα βιβλία της Κατερίνας Τζαβάρα "μαγικές διαδρομές στην τέχνη".
"Τέσσερις μαργαρίτες
τροχοί σ' ένα αμαξάκι
σου κουβαλάν πολλά
καλούδια και καλά"
από το Γιάννη Ρίτσο "Ξύπνησες κοριτσάκι;"
Το μαθαίνουμε, το τραγουδάμε, το ζωγραφίζουμε...
Ένα ποίημα του Σεφέρη γραμμένο για την εγγονή του:
"πέντε μαύρα ποντικάκια που φορούσανε καλπάκια,
πέντε κάτασπρα χηνάκια που φορούσανε σακάκια,
πέντε κόκκινα γατάκια με μακριά μουστάκια,
πήγαν εκδρομή με πέντε γουρουνάκια.
Όμως άρχισε να βρέχει κει που τρέχαν και πηδούσαν
και γυρίσανε στο σπίτι γρήγορα όσο μπορούσαν"
Μαθαίνουμε για τον μεγάλο μας ποιητή, τον αριθμό πέντε και τον κυκλώνουμε, τον γράφουμε και τον παίζουμε...
ετοιμάζουμε τα καπέλα μας, γινόμαστε ότι λέει το ποίημα και παίζουμε...
τα ποντικάκια μας...
τα χηνάκια μας...
ζωγραφίζουμε ότι λέει το ποίημα...πέντε ζωάκια όποια θέλουμε...
ζωγραφίζοντας τον Ελύτη..."δύο εσύ και τρία εγώ πράσινο πεντόβολο...", το ποίημα "γεια σου κύριε Μενεξέ"
χωριζόμαστε σε ομάδες και η κάθε μία ομάδα αναλαμβάνει να αναπαραστήσει ζωγραφίζοντας ένα στίχο του ποιήματος-τραγουδιού "γεια σου κύριε Μενεξέ"...
ωπ! μας λείπει μία ομάδα...θα την προσθέσουμε...
εδώ μετατρέπουμε το ποίημα σε εικονόλεξο...
και μερικά από τα δικά μας δημιουργήματα...ποιήματα και λίμερικ που γράψαμε και ζωγραφίσαμε μόνοι μας.
το θέμα ποίηση βεβαίως δεν τελειώνει έτσι εύκολα...έχει και συνέχεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου